غذای تفا بابل ( فست فود سیار تفا )

با سلام و خوش امد خدمت شما هدف از راه اندازی این بلاگ تبادل اطلاعات در خصوص غذاهای خیابانی و فست فود سیار می باشد

غذای تفا بابل ( فست فود سیار تفا )

با سلام و خوش امد خدمت شما هدف از راه اندازی این بلاگ تبادل اطلاعات در خصوص غذاهای خیابانی و فست فود سیار می باشد

غذای تفا بابل (   فست فود سیار  تفا    )

علی اصغر عزیزی هستم از مازندران بابل روستای بسیار زیبا و دل انگیز درونکلا غربی گاوزن محله

مقالات و آموزش هایی در خصوص انواع غذاهای محلی و خیابانی و فست فود سیار و نحوه آماده سازی و طبخ و سرو آن برای مشتریان ،،عصرانه و شام بسیار لذیذی را بهنگام قدم زدن در خیابانهای شهر ، شب خاطر انگیزی را برای شما در زیر سقف آسمان شهرمان مهیا کنیم... بزودی باراه اندازی کافه غذای سیار با عنوان ................... پذیرای شما عزیزان خواهیم بود ..

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۷ ب.ظ

۰

کسب در آمد از کانال تلگرام

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۷ ب.ظ

آیا تلگرام هدف خوبی برای کسب و کار است؟

2 هفته قبل

مدتی است در حال تحقیق و بررسی صفر تا صدی روی استارتاپ تلگرام هستم؛ رسانه ایی که امروز حرف اول ارتباطات را در ایران و بسیاری از کشور ها می زند. اما آنچه در ادامه بررسی خواهم کرد نظریه برخی از اساتید وب مارکتینگ در مورد آنچه “تصمیمات اشتباه تلگرامخوانده می شود خواهد بود. آیا باید از تلگرام برای مارکتینگ استفاده کنیم یا خیر؟ آیا تلگرام ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟ آیا کانال در تلگرام مفید است یا خیر؟ و

تلگرام را از روز اول اول! به دقت رصد کرده ام و هر روز در حال مستندسازی میزان پیشرفت این پدیده نو ظهور در ایران هستم و در کنار آن مقالات و نظریه های سایرین را نیز به دقت بررسی می کنم در بین این همه نظریه و مقاله امروز مطلبی را تحت عنوان آیا شما هم مثل من از تلگرام خوشتان نمی آید؟از محمود بشاش نظرم را جلب کرد و قصد دارم تا در ادامه نگاه جدیدتری داشته باشیم به این نظریه.

چرا شما از تلگرام خوشتان نمی آید؟!

محمود بشاش بر این عقیده است که ابزارهایی نظیر تلگرام برای مقاصد خاصی هستند که اگر اشتباهی مورد استفاده قرار بگیرند، به ابزارهای بی خاصیتی تبدیل خواهند شد و اینکه مثلا اگر ما از گروه برای ارسال مطالب یک کلاس استفاده کنیم به نوعی اشتباه است و در جایی دیگر از مقاله به امکانی جدید به ظاهر عجیب کانال اینگونه اشاره می کند:

حالا مدتی است که تلگرام یک حرکت عجیب انجام داده (به نظر من این حرکت، یک نوع خودکشی است) و مشکل بسیار جدی جدیدی ایجاد کرده آن هم شکل دهی مجدد “جریان یک سویه اطلاعات”!
در مدت چند سال اخیر، وجود شبکه های اجتماعی باعث شده بود مردم کم کم به جریان دو سویه و چند سویه بین تولید کننده محتوا و مصرف کننده محتوا را درک کنند و این ارتباط دو طرفه باعث شده بود تا مفاهیم بسیار نوین و موثر برای کسب و کارها و در فضای آنلاین شکل بگیرد. تولید محتوا، اشتراک گذاری و دریافت فیدبک از مخاطب و محتوای تولید شده توسط مخاطب (User Generated Content)همه امکانات مهمی بودند که سالها طول کشیده تا شکل بگیرند و مخاطبین کسب و کارها و برندها، به همفکری و هم افزایی و اشتراک گذاری محتوای تولید شده، عادت کنند. ولی متاسفانه تلگرام با معرفی امکان جدید کانال” دوباره دارد ما را بر می گرداند به سال ها قبل! خیلی خیلی قبل تر!
امروزه می بینیم که برندها دارند از “گروه” به همان دلیل عدم کنترل روی محتوا، به سمت ایجاد “کانال” حرکت می کنند، با این هدف که جلوی انتشار مطالب نا مرتبط را بگیرند. ولی نمی دانند که با این کار، یک خطای استراتژیک بزرگ را مرتکب می شوند و آن هم این است که حق مخاطب در انتخاب مطالب، ارسال فیدبک و نظر، دیدن سایر نظرات و هر گونه تعامل با محتوای تولید شده که نتیجه آن عدم تعامل با برند است را در بر خواهد داشت.
شما خودتان این حس را ندارید وقتی می بینید اطلاعاتی برای شما ارسال میشود که در زیر آن اطلاعات، امکان ارسال نظر یا سوال برای شما وجود ندارد و هیچ چاره ای ندارید جز خواندن مطالب و یا کلیک بر روی امکان “Mute” و یا خیلی بد تر از آن: “خروج از کانال و نادیده گرفتن آن برند برای همیشه

من که دلم نمی خواهد برای برند شرکتی یا شخصی خودم چنین بلای غیر قابل جبرانی پیش بیاید.”

چرا من از تلگرام خوشم می آید؟!

قبلا هم بارها گفته ام که برای هر استارتاپی ۵ رکن اصلی برای موفقیت وجود دارد و مهمترین آنها هم timing است یعنی زمان عرضه خدمات و تناسب آن با نیاز بازار و باید اعتراف کنیم که همین اصل دست کم در بازار ایران بزرگترین عامل موفقیت تلگرام در زمان اوج اختلال های وایبری بود. اما این دلیلی بر آن نیست که فکر کنیم مدیران تلگرام موج سواری کرده اند و از اصول دیگر غفلت کرده اند. بدون شک تلگرام تا امروز یک کلاس درس کامل برای هر استارتاپی است.

حالا چه شده است که برخی فکر می کنند امکانی نظیر کانال عامل خودکشی خواهد بود؟!

واقعا جریان یک سویه اطلاعات وجود دارد؟

بله قبول دارم که وب ۲ به معنای مشارکت و هویت دادن به مخاطب اصل انکار ناپذیر دنیای مجازی امروز است و به شخصه در کتاب انفجار با دست خالی هم به عنوان یکی از خط قرمزهای هر استارتاپی به آن پرداخته ام اما واقعا چه دلایلی در سیاست های مدیران تلگرام برای راه اندازی کانال بوده؟ بیایید با دو نگاه این مورد با بررسی کنیم:

۱- برگشت به عقب دیگر همیشه دلیل شکست نیست: یادتان هست زمانی که بعد از طراحی های ساده تک رنگ قدیمی موج طراحی بعد دار معروف به “ویستایی” همه جا فراگیر شده بود؟ آیا فکرش را هم می کردید که امروز دوباره همان طراحی های ساده با اسم جدید “طراحی فلت” دوباره فراگیر شوند و دیگر اسمی هم از طراحی ویستایی نباشد؟ چرا پس این بازگشت به عقب یک موفقیت بود؟ بله الزاما هر بازگشتی به دوران عقب محکوم به شکست نیست به شرط آنکه سازکار درستی را در استفاده از ابزار پیش بینی کنیم و از همه مهمتر قدرت اجرا را نیز داشته باشیم مثل همین تلگرام خودمان! تلگرام با سازکار درست و نه حذف گروه و شبکه های ارتباطی موجود اقدام به ایجاد و ارائه شکل جدیدی از اطلاع رسانی کرده است که درصورتی که با سیاست های کسب و کار ما همسو باشد, قابل استفاده خواهد بود. به قول دوستی برای بعضی یک کانال رایگان حتی فراتر از یک اپلیکیشن موبایلی اختصاصی کار می کند. واقعا هم همینطور است مثلا هفته پیش سایت خبری عصر ایران کانال خود را ساخت و تا امروز نزدیک به ۲۰ هزار نفر مثل من در حدود یک هفته عضو این کانال شده اند. یک درگاه ایده آل برای دریافت آخرین اخبار روز در ابزاری که همیشه باز است! این یعنی نفوذ به قلب مخاطب.

۲- تلگرام موزمارترین استارتاپی که تا به حال دیده ام!: واقعا تلگرامِ موزمار لفظ درستی است برای اپلیکیشنی که امروز تبدیل به یک رسانه شده است. وقتی نسخه های تلگرام را بررسی می کنم کاملا رشد و توسعه گام به گام و همسو با درک مخاطبان را به خوبی در رفتار تلگرام درک می کنم. تلگرام زیرکانه و سنجیده امکانات خود را تکمیل و تکمیل تر می کند و ایده های خود را به جا در اختیار مخاطبان قرار می دهد مثل ربات ها ؛ کانال ها؛ سطوح دسترسی و

برخلاف آنچه خودکشی خطاب می شود من کانال تلگرام را بزرگترین دشمن اینستاگرام می دانم. تلگرام بعد از فتح بازار ارتباطات نظیر وایبر ؛ واتساپ و… امروز خود را به جایگاه یک رسانه نزدیکتر می کند و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام طعمه های آینده تلگرام خواهند بود. برای درک این موضوع کافیست سری به صفحات افراد مشهور در اینستاگرام بزنید و ببینید که اکثرا در ذیل اسم خود چه جمله ایی نوشته اند:” آدرس کانال من در تلگرام….” با این نکته و توجه به توسعه زیرکانه در سیاست های تلگرام می توان انتظار داشت که امکانات کانال تلگرام  نظیر نظرات و… رفته رفته با نیاز مخاطب تکمیلتر شود.

حرف آخر؛ کسب و کارهای اینترنتی و آینده در تلگرام

به هرحال چه خوشمان بیاید چه نیاید مخاطبان ما با تلگرام راحتتر هستند و رقبای ما دیر یا زود به این سنگر خواهند رسید. پس نه با عجله بلکه هوشمندانه راه کسب و کار خود را در تلگرام پیدا کنید. اینکه آینده از آن چه محصول جدیدی خواهد بود و اینکه اصلا تلگرام خواهد بود یا نه قابل پیش بنی نیست همانگونه که تولد و مرگ وایبر قابل پیش بینی نبود.

 

 

 

 

 

        کسب در آمد از کانال تلگرام

با اپدیتی که تلگرام در حدود دو ماه پیش داد ، کلا همه چی در عرض چند روز بالا و پایین شد و خیلی ها با این اپدیت از فرصت استفاده کردند و کانال ساختند و ان را در اینستاگرام و گروه ها تبلیغ کردند تا چنل انها بالا چند هزار بیننده داشته باشد.اما هنوز دیر نشده و با حساب سر انگشتی می توان با پشتکار جدی و در حدود چند ماه افراد کانال را افزایش دهید و به کسب و کار خود برسید که در این پست نحوه ی در امد زایی و افزایش بیننده ( فالوور ) را اموزش می دهیم.

.

.

اول از همه باید برای کانال خود افراد جمع کنید. در هنگام ساخت کانال add هست که افرادی رو از دفترچه تلفن خود که دارید به کانال اضافه کنید ( هرچه بیشتر ، بهتر ) ،

از دوستان خود بخواهید که از کانال خارج نشوند. چرا؟ چون که در پایین که میخواهم توضیح بدهم وقتی افراد میان کانال شما و میبینن تعداد افراد کانال مثلا 10 نفر هست و حتی اگر بهترین مطالب رو هم بزارین قطعا عضو نمی شوند و اگر هم عضو شوند بعد از چند دقیقه خارج می شوند. ( ثابت شده این مسئله )

خب حالا اگر شما در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام ، فیسبوک  و توییتر دارید ، لینک کانال رو در بیوگرافی و چه خبر خود بگذارید.

اما قبل از این کار در کانال خود فقط چند عدد کلیپ باحال و کم حجم و جوک روز بزارید تا افراد که می آیند مطالب رو ببینند

حالا می رسیم به لینک کانال ، خب بیشتر افراد خواستار عضو شدن در گروه تلگرام هستند چون به صورت لایو صحبت می کنند.شما هم از این فرصت استفاده کنید و لینک کانال رو به صورت لینک گروهی در اینستاگرام و شبکه های دیگر بگذارید حتی در گروه ها

فردی که لینک رو میبینه و فکر می کنه که گروه و میزنه عضو بشه که در ابتدا ازش سوال میشه که میخوایید عضو گروه فلان بشید که با زدن yes عضو کانال میشه و در اینجا مبحث مطالب و کلیپ باحال و جوک روز پیش میاد  که طرفی که عضو شده و میبینه که مطالب رو و به احتمال زیاد اگر طرف حال کنه با مطالب شما ، قطعا در کانال شما باقی خواهد ماند.

در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام ؛ تبلیغ به چه صورت؟

به دو روش هست :

اول از همه که در بالا عرض کردم لینک رو در بیوگرافی بخش website قرار دهید.

در اینستاگرام در نسخه های جدید امکان کپی کردن متن و هرچیز دیگر در کوپشن و کامنت بسته شده است

حالا بحث ما سر این هست که اگر شما در اینستاگرام صفحتون فالوور بالایی داره یک عکس منتشر کنین و بگین که کانال جدید زدیم و بیایین عضو بشید و بزنین لینک در بیوگرافی و افراد به کانال شما خواهند امد.

راه دوم : که در مواقعی است که فالو ندارید.

برید صفحه های تبلیغ گروه های تلگرام در اینستاگرام و بنویسید لینک گروه در بیوگرافی ، چرا لینک گروه؟ در بال گفتم که طرف فکر میکنه گروه هست و عضو میشه و …..

خب حالا میرسیم به تبلیغ زیر پوستی در گروه ها :

مطالبی که در کانال خود گذاشته اید ، را به صورت فوروارد به گروه ها ارسال کنید ، وقتی فوروارد می کنید نام کانال در بالای پست نوشته میشه و از اون جایی که اکثر افراد ایرانی با دیدن اون کلیپ و جوک و اینا که در بالا گفتم خوششون میاد میزنن تو کانال شما بره و ببینند چی هست ، در این تبلیغ زیر پوستی ، بهتر تبلیغ هست که افراد رو به خودش جذب میکنه ، اما چطور؟

خب عزیزان ببینید که وقتی طرف میاد کانال و میبینه کسی عضو نیست میره ، پس به خاطر همین در بالا گفتم که دوستان خودتون رو اول به کانال دعوت کنین و ازشون بخوایید که از کانال نرن ؛ مثلا اگه 100 نفر عضو کانال شما بشه امکانش کم هست که فرد با ورود به کانال در آن واحد فرار کنه….

این مورد اخری رو اخر از همه انجام دهید.

هم چنین اگر خواستید کانالتون رو تبلیغ کنید ، بهترین مکان برای تبلیغ ؛ همان خود کانال های تلگرامی هست ، چون افراد با کلیک وارد کانال شما می شوند.مثلا تبلیغ رو در سایت قرار بدین و چون افراد زیادی با PC وبگردی میکنند و ممکنه تلگرام رو کامپیوتر نصب نباشه و با کلیک روی کانال هیچ عملی انجام نخواهد شد.

مطمئن باشید که با رساندن افراد کانال به یک هزار خود کانال همین طوری افراد اضافه می شه.

.

این ها همه طریقه ی افزایش افراد کانال بود، حالا چطور کسب در آمد؟

ببینید در بالا که گفتم حدود چند ماه طول میکشه، وقتی افراد کانالتون افزایش یافت در بخش info کانال ایدی تلگرام خودتون رو میزارید یا در اکانت اینستاگرام خود ایدیتون رو میزارید .

و باز هم کانال خود را تبلیغ میکنید ، افرادی که توانایی پرداخت پول برای کسب بیننده برای کانال خود هستند با دیدن تعداد افراد کانال شما به ایدی شما رجوع میکنند و خواستار تبلیغ کانال اونا در کانال خودتون میشند که با دریافت مبلغ این کار رو برای اونا انجام میدید.

یا مثلا تبلیغ از طریق پورسانت گیری ؛ این کار بیشتر در سایت ها انجام میشه

سایت هایی هستند که فروشگاهی هستند و بعد از ثبت نام و اینا وسایل های فروشی رو میبینید در سایت ، بعدش اونی که میدونید افراد زیادی میخرند ، لینک محصول رو بر میدارید ( که لینک شما هم قاطی اون لینک هست ) بعد در کانال خود می گذارید ، و مثلا به ازای هر خرید مثلا یه وسیله ی 30 هزار تومانی ، به شما پورسانت 8 هزار تومن داده می شود.

.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۹
علی اصغر عزیزی درونکلایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی